|      
Сакаш да се откажеш?
Пред да ја потврдиш својата одлука, запознај се со последиците од таа одлука.
Доколку го потврдиш своето откажување, на твојот комјутер ќе наместиме cookie, кој ќе ни овозможи, во текот на натпреварот (14.03 - 18.03.2016) при посета на порталот да те препознаеме и да овозможиме слободно користење на порталот, без прикажување сликички, односно контролор на играта од десна страна на екранот.

Истовремено ќе бидат одземени сите собрани поени. За жал, со откажувањето, губиш и право на награди.

Дали се уште сакаш да се откажеш?
Рингераја.мк користи "колачиња" за обезбедување подобро корисничко искуство, следење на посетеноста и приказ на огласи. Поставките за прифаќање на колачињата ги прилагодувате во вашиот пребарувач.
Со продолжување на користењето на сајтот се смета дека се согласувате со користење на колачињата за наведените цели. За продолжување кликнете “Во ред”.   Дознајте повеќе.

Зошто многу деца имаат говорно-јазични проблеми?

Редакција Рингераја, 17.11.2019
Логопедот д-р Наташа Чабаркапа ни кажува кој е бавен говор, кој се занимава со развојот на говорот и што ни донесе модерното доба
Клучни зборови:

image
/11


 

Што е развојна дисфузија или бавен развој на говорот?
Развојната дифузија или бавниот развој на говорниот јазик е несоодветен развој на говорот кај дете чиј речник не е соодветен за неговата или нејзината возраст, а нивото на разбирање не е во согласност со неговата или нејзината хронолошка возраст.
Кога се забележува какво било одложување, треба да се консултирате со логопед на кое било ниво на говорен јазик, психомоторен или социо-емоционален развој. Зошто? За логопед да го оцени тест материјалот на детето, да дијагностицира и сугерира говорна терапија (логопед е експерт кој го оценува говорно-лингвистичкиот статус на детето, односно го оценува приемчивиот и експресивниот говор (колку детето разбира што зборува со него и колку зборови има во неговиот речник во однос на тековната возраст). говорна терапија треба да биде методолошки структурирана и прилагодена на детето и неговиот проблем.
Говорот е двостран однос и покрај вокабуларот мора да се разбере кој зборува и кој слуша и одговара - во овој случај дете.
Гледајќи се на минатиот век, гледаме дека патологијата на говорот беше 8,5 проценти, а како што се приближувавме до 21 век, се зголеми на 63 проценти - според неодамнешните истражувања, дури 70 до 80 проценти од децата имаат некаков проблем со говорот, јазикот, учењето , артикулација, пелтечење и однесување.
Зошто сè повеќе деца со проблеми со развојот на говорот?
Како што многумина велат, голем дел од ова се смени уште од 21 век. Ние веруваме дека многу кодекси на однесување, култура и почитување во вербалната, здрава комуникација се заборавени. Заборавивме и кој правел што, но и кој студирал, или кој студирал за што, па не е ни чудо што се зголемил и бројот на говорна патологија.
И покрај добро сочуваниот слух, правилниот општ развој на детето, добрите моторни вештини на говорните органи, се случува детето да доцни да зборува. Свесни сме дека говорот нема да се развие самостојно, туку мора да биде стимулиран, како од надворешни така и од внатрешни стимули. Семејната околина е стимулирачка околина која пренесува нова содржина од надворешниот свет на детето, стимулирана од искуство, во пасивен дел од неговата / нејзината меморија, со цел да се добие функција и да стане активен говор со текот на времето. Така се создава говор или вербална комуникација.
Истиот тој 21 век ни даде недостаток на време на нашите деца и да се справиме со нив, да играме заедно, да разговараме. Ни донесе многу поголема посветеност и го продолжи нашиот работен ден. Поради сето ова, недостасува вербална комуникација, децата поминуваат време пред телевизори и телефони, слушајќи и апсорбираат гласови што доаѓаат од некои „кутии“. Некој ќе рече дека логопедистите може да бидат претерани, но ние само ги истакнуваме негативните страни на прекумерна употреба на модерната технологија, не преувеличувајќи, само советуваме.
Кога станува збор за телевизија и канали насочени кон деца, тие се дизајнирани да бидат живописни, придружени со карактеристични звуци и мелодии, а содржината честопати се повторува и нивното времетраење е неограничено. Да потенцирам, за време на сите овие визуелни и аудитивни сензации, детето е пасивно набудување.
Како што можеме да заклучиме, стимулите се преценети, вниманието на детето е зафатено, но содржината што детето ја гледа или слуша, не дава никакви информации од реалниот свет, туку виртуелни.
Која практика ни ја покажа и докажа дека карикатурите што надгледуваат насочени кон бебиња и мали деца негативно влијаат на развојот на говорот кај дете кое е во оптимален период за зборување. На таквото дете му е одредена можноста да го испита просторот и да се движи низ околината и да се запознае со него и да го има ова искуство за да му помогне понатаму да напредува и созрева.
Секое дете е составено од сензорни стимули, па затоа е неопходно тој да стапи во контакт со стимули кои влијаат на сите сетила (визуелни, аудитивни, тактилни, вестибуларни), со цел искуството да му помогне да созрее на таа возраст.
Да резимираме, новите времиња ни донесоа многу деца кои доцнат да зборуваат, имаат нарушување на вниманието и имаат проблем со променето однесување. Прашањето е кој е виновен. Без разлика дали е тоа модерно доба со многу стимули, лесни и звучни играчки кои пеат или рецитираат песни на странски јазик, модерно родителство кое мисли дека дете треба да оди за повеќе активности одземаат многу време, но не е важно затоа што детето има проблем бара работа со стручен логопед?
Денес, во модерното време и модерната технологија, ние остануваме во чекор со сите нови техники, методи и принципи во лого-терапијата, но не смееме да заборавиме дека многу луѓе ни се обраќаат затоа што нивното дете не зборувало, да не праша дали е тоа аутизам. Моето дете има проблем со изговарање на R или W или S, има проблем со диктат, не чита течно, има слабо внимание, не може да „се тркала на едно место“ .... има многу примери и многу проблеми што тие ни кажуваат дека проблемот се појавил во раното детство на вашето новороденче, а не во моментот кога ќе контактирате со вашиот родител.

Што е развојна дисфазија или бавен развој на говорот?


Развојната дифусфазија или бавниот развој на говорниот јазик е несоодветен развој на говорот кај дете чиј речник не е соодветен за неговата или нејзината возраст, а нивото на разбирање не е во согласност со неговата или нејзината хронолошка возраст.
Кога се забележува какво било одложување, треба да се консултирате со логопед на кое било ниво на говорен јазик, психомоторен или социо-емоционален развој. Зошто? За логопед да го оцени детето, да дијагностицира и сугерира говорна терапија (логопед е експерт кој го оценува говорно-лингвистичкиот статус на детето, односно го оценува приемчивиот и експресивниот говор, колку детето разбира што зборува со него и колку зборови има во неговиот речник во однос на тековната возраст). Говорна терапија треба да биде методолошки структурирана и прилагодена на детето и неговиот проблем. Говорот е двостран однос и покрај вокабуларот мора да се разбере кој зборува и кој слуша и одговара - во овој случај дете.


Во споредба со минатиот век, гледаме дека патологијата на говорот беше 8,5 проценти, а како што се приближувавме до 21 век, се зголеми на 63 проценти - според неодамнешните истражувања, дури 70 до 80 проценти од децата имаат некаков проблем со говорот, јазикот, учењето , артикулација, пелтечење и однесување.


Зошто сè повеќе деца се со проблеми во развојот на говорот?


Како што многумина велат, голем дел од ова се смени уште од 21 век. Ние веруваме дека многу кодекси на однесување, култура и почитување во вербалната, здрава комуникација се заборавени. 
И покрај добро сочуваниот слух, правилниот општ развој на детето, добрите моторни вештини на говорните органи, се случува детето да доцни да зборува. Свесни сме дека говорот нема да се развие самостојно, туку мора да биде стимулиран, како од надворешни така и од внатрешни стимули. Семејната околина е стимулирачка околина која пренесува нова содржина од надворешниот свет на детето, стимулирана од искуство, во пасивен дел од неговата / нејзината меморија, со цел да се добие функција и да стане активен говор со текот на времето. Така се создава говор или вербална комуникација.
Истиот тој 21 век ни даде недостаток на време за нашите деца, да играме заедно, да разговараме. Ни донесе многу поголема посветеност кон работата и го продолжи нашиот работен ден. Поради сето ова, недостасува вербална комуникација, бидејќи децата поминуваат долго време пред телевизори и телефони, слушајќи и апсорбираат гласови што доаѓаат од некои „кутии“. 


Кога станува збор за телевизија и канали насочени кон деца, тие се дизајнирани да бидат живописни, придружени со карактеристични звуци и мелодии, а содржината честопати се повторува и нивното времетраење е неограничено. Да потенцирам, за време на сите овие визуелни и аудитивни сензации, детето е пасивен набљудувач.
Како што можеме да заклучиме, стимулите се преценети, вниманието на детето е зафатено, но содржината што детето ја гледа или слуша, не дава никакви информации од реалниот свет, туку виртуелни.

Секое дете е составено од сензорни стимули, па затоа е неопходно тоа да стапи во контакт со стимули кои влијаат на сите сетила (визуелни, аудитивни), со цел искуството да му помогне да созрее на таа возраст.


Да резимираме, новите времиња ни донесоа многу деца кои доцнат да зборуваат, имаат нарушување на вниманието и имаат проблем со променето однесување. Прашањето е кој е виновен. Без разлика дали е тоа модерно доба со многу стимули, лесни и звучни играчки кои пеат или рецитираат песни на странски јазик, модерно родителство кое мисли дека детето треба да има повеќе активности кои одземаат многу време, но не значи дека има проблем кој бара работа со стручен логопед? Денес, во модерното време и модерната технологија, ние остануваме во чекор со сите нови техники, методи и принципи во лого-терапијата, но не смееме да заборавиме дека многу луѓе ни се обраќаат затоа што нивното дете не зборувало, да не прашаат дали е тоа аутизам. Моето дете има проблем со изговарање на Р или Л или С, има проблем со диктат, не чита течно, има слабо внимание, не може да „оди на едно место“ .... има многу примери и многу проблеми што тие ни кажуваат дека проблемот се појавил во раното детство на вашето новороденче, а не во моментот кога ќе контактирате со вашиот логопед.

 

Ти се допаѓа статијата? Кликни “Like” и додај свој коментар:

Министерот Тодоров вторпат стана татко
Утрово Министерот за здравство, Господин Никола Тодоров доби син.
5
Магијата на ноќта
Љубовна поезија
5
16 работи кои не треба да ги кажуваме на д...
Некои од фразите - позитивни или повеќе негативни, кои ги користите во воспитувањето на своите деца, можат да имаат долг...
4
Кои родителски совети им штетат на децата?
Секогаш добро размислете што му велите на своите деца и не дозволувајте да правите компромиси со тоа. Држете се до висти...
4




Анкета

Бременост.
пеперутка16

Кој дел од бременоста најмногу ви се допадна или најлесно?