Mother. во 00:54
на тема RE: Шум на срце кај дете
Веќе во предучилишна возраст може да се предвиди дали детето ќе има проблеми со пишувањето и читањето, преку испитување на гласовната анализа и синтеза. Ако детето не успее да го препознае слогот, и не успее да спои одредени гласови во реченица, можно е дека тие ќе имаат тешкотии во читањето и пишувањето. За правилно читање и пишување потребно е правилно развиен говорен јазик, разбирање на прочитаното и поврзување со изговореното. Кај децата важно е стимулирање на говорниот развој, развојот на визуелна перцепција, моторни вештини, памтење, внимание и графомоторна функција.
Постојат повеќе видови на дисграфија
1.Визуелна дисграфија: се јавува како резултат на стеснатиот опсег на визуелна перцепиција
Симтомите се :
2.Аудитивна дисграфија: се јавуваат заради неразвиен фонематски слух. Во пишувањето се појавува буква која ја заменува онаа што требало да биде напишана.
3.Јазични дисграфии: се јавуваат кај деца кои имаат развојна дисфазија, кај дечиња со артикулативни пореметување и кај деца со ментална ретардација.
4.Графомоторна дисграфија: станува збор за тешкотии во пишувањето заради неразвиени графомоторни движења на рацете кои го водедуваат во прашање самиот ракопис
Пишувањето е сложен процес, кој ги интегрира сите мозочни функции. Првата функција која е вклучена во текот на пишувањето е добар фонемски слух како и фонемската перцепција. Завршна фаза вклучува пишување на читливи букви со добро диференцирана фина моторика на прстите и шаката. Кај некои деца со тешкотии во пишувањето се забележани знаци на хиперактивност и емоционална нестабилност. Пишувањето не е механички, но формата и големината на буквите се резултат од емоционалната и психолошката состојба на лицето кое пишува. Детето треба да се научи правилно да држи молив , да не притиска додека црта, да прави форми од пластелин, со ножици да сече хартија, да спојува линии, организирано во текот на играта - како најдобар начин да се научи.
Добриот говор е прв услов за спречување на пореметувањата на читање и пишување. Важно е да се развие соодветна артикулација (изговор на гласови) да се направи разлика по нивната звучност и местото на создавање, развој на слушната перцепција и внимание . Посебно е важно детето да ја разбира својата телесна шема. Просторната и временската орентација се исто така важни: разбирање на шемата на деновите од неделата, месеците од годината, на годишните времиња. Потребно е и поттикнување на развојот на моториката на прстите : собирање на мали предмети од маса со помош на двата прста, изградба на разни фигури и слики од стапчиња, да се користи хартија и молив-да се поврзуваат точки, да бои и доцртува.
Задача на родителот е да ги зајакне вештините кај детето, постепено да ги усвојува и во опуштена атмосфера целосно да му се посветите на детето околку еден час дневно.Вие не треба да ја завршите задачата наместо него, не го споредувајте со другите деца, туку поддржете го и пофалето го. Треба да обезбедите корисни и интересни материјали за вежбање со вашиот креативен начин да ја претворите секоја вежба во забавна игра.
дипломиран логопед
забава Бремените
Автор: bobik
Зошто е важна редовната хигиена во домот?
Домот е многу повеќе од четири ѕида. Тој е наше засолниште, место за о...
Здравствени придобивки од јадење овошје
Овошјето е едно од најприродните и највкусните извори на витамини, мин...
Колострумот, познат како „првото млеко“, е вистинско богатство што мај...
Секој од нас барем еднаш почувствувал чувство на тежина, стегнат стома...
Да си добар родител: очекување или вистинска приказна?
Денес, родителите живеат под лупа со присуството на социјалните мрежи,...