Едно од најчестите прашања кои ги добивам од родителите е, кога е вистинското време за нивното дете да ги научи да ги разликува и именува боите
Но, она на што јас се фокусирам е дали детето следи наредби, и има доволен фонд на зборови и дали ги поврзува во реченица. Моментот кога детето ги користи концептите, како големо/мало, горе/долу се очекува да се јави и препознавањето на боите.
Кога почнувате да ги учите боите, потребно е да изберете неколку основни бои.
Првиот чекор за учење на боите е нивното препознавање односно барање на нивниот пар.
Понудете му на детето стапчиња, колички, разни картички или кругчиња, каде секоја боја ќе има свој пар.
Целта е детето да ја пронајде бојата која вие ја имате кај себе.
Едноставно, фатете црвена боја во раката и замолете го детето да пронајде во останатите играчки црвената боја.
Вториот чекор за учење на боите е нивното препознавање.
Поставете предмети во различни бои пред детето и откако сте му ја претставиле бојата која сакате да ја научи детето, дадете му задача да ја пронајде бојата. Во почетокот нека биде дилемата помеѓу две бои, за со тек на време да му нудите се повеќе бои.
Може да користите коцки, топки, картички и други играчки.
Не очекувајте дека детето веднаш ќе ви ја каже бојата, туку оставете време, во кое ќе ги повторувате активностите, редење, сортирање и именување.
Третиот чекор е “Која е оваа боја?”
Во овој стадиум на учење, потребно е детето не само да ги разбере боите, туку да направи проценка и да ја именува бојата.
Користете ги истите алатки и играчки како и во првите два чекори, со тоа што тука, детето треба бојата да ја именува. Може да ги прашате детето да каже боја која вие ќе треба да ја пронајдете, при тоа да му покажете друга боја.
На пр.”Детето вели црвена, а вие му давате сина боја”
Кога ќе се совладаат овие чекори, следно е генерализирање на боите, односно, да работите и на бои од вашето опкружување. Така на пример, може да го прашате детето каква боја е неговиот велосипед, кој во моментот не е во неговото видно поле. За ова е потребно разбирање на бојата и детето да има развиено вештината за визуелизација и памтење на предметите.
Како и во се, децата со различен интерес и брзина ги совладуваат и учат боите.
Ако кај едни деца овој процес на учење бои оди брзо, кај други се одвива многу бавно и неуспешно.
Доколку забележите дека детето не успева да ги совлада боите, вратете се на првите чекори и дадете му повеќе време на детето, или пак одложете го учењето на боите за подоцна.
Автор:
дипл. Логопед Симона В. Николовска
Логопедски кабинет „ Среќичка “
Follow on Facebook Логопедски кабинет Среќичка
Follow on Instagram Logoped @srekjichkaofficial
View this post on Instagram
Постојат три критични периоди во развојот на говорната функција. Првиот критичен период (1-2 години од животот), кога се формираат предуслови за говор и започнува развојот на говорот, се формираат основите на комуникативното однесување и потребата за комуникација станува нејзина движечка сила. На оваа возраст се забележува најинтензивен развој на говорните зони, особено се смета дека периодот од 14-18 месеци е клучен. Секој, дури и како незначителен неповолен фактор што работи во овој период, може да влијае на развојот на говорот на детето. Вториот критичен период (3 години), кога интензивно се развива кохерентен говор. Појавата на неконзистентност во работата на централниот нервен систем, во невроендокрината и васкуларната регулатива доведува до промена во однесувањето, постои тврдоглавост, негативизам и така натаму. г. Сето ова ја одредува големата ранливост на говорниот систем. Може да се појават пелтечење, мутизам и други нарушувања на говорот. Детето одбива да комуницира вербално и во литературата, тие понекогаш се нарекуваат еволутивни нарушувања, т.е. е. поврзано со возрасната фаза на развој: на пример, „еволутивно пелтечење“. Третиот критичен период (6-7 години) - почеток на развојот на пишаниот говор. Товарот на централниот нервен систем на детето се зголемува. При презентацијата на зголемените барања може да има „нарушувања“ на нервната активност и појава на пелтечење. Динамиката на развој на говор поврзана со возраста во првите години од животот значително варира во зависност од генотипот на организмот и влијанието на околината врз него. За развој на говорниот функционален систем, потребно е нормално созревање и функционирање на централниот нервен систем. . . . . . #govor #razvojgovora #dete #deca #govornevezbe #govorniveshtini #среќичка #среќичкаводич #среќичкасоветува #среќичкаводич #логопедскикабинетсреќичка #логопедскопје #логопед #логопедскивежби #logoped #развој #развојнаговор #пелтечење #mucanje
A post shared by Logoped (@srekjichkaofficial) on Jul 19, 2020 at 12:26am PDT
Ти се допаѓа статијата? Кликни “Like” и додај свој коментар:
Рутина за спиење без стрес
Малото дете расте, а со тоа се менува и неговиот ритам. Еве како да создадете нова рутина што ќе му одговара и на детето...
3
Митови за сродните души
Сродна душа. Што значи тоа и постои ли воопшто такво нешто? Некој во кого се заљубуваш во првиот момент и остануваш со н...
3
Болести кои Ве демнат на летување
Додека сме на годишен одмор често се случува да закачиме некој цревен вирус или настинка и често сме лесен плен на комар...
3
Избираме најубава творба: Ева Димитриевска
Уметничка творба на тема Правата на детето по повод одбележувањето на Детската недела ни испрати наставничката на Ева Ди...
3