|      
Сакаш да се откажеш?
Пред да ја потврдиш својата одлука, запознај се со последиците од таа одлука.
Доколку го потврдиш своето откажување, на твојот комјутер ќе наместиме cookie, кој ќе ни овозможи, во текот на натпреварот (14.03 - 18.03.2016) при посета на порталот да те препознаеме и да овозможиме слободно користење на порталот, без прикажување сликички, односно контролор на играта од десна страна на екранот.

Истовремено ќе бидат одземени сите собрани поени. За жал, со откажувањето, губиш и право на награди.

Дали се уште сакаш да се откажеш?
Рингераја.мк користи "колачиња" за обезбедување подобро корисничко искуство, следење на посетеноста и приказ на огласи. Поставките за прифаќање на колачињата ги прилагодувате во вашиот пребарувач.
Со продолжување на користењето на сајтот се смета дека се согласувате со користење на колачињата за наведените цели. За продолжување кликнете “Во ред”.   Дознајте повеќе.

На која возраст детето треба да ги именува боите?

дипл. Логопед Симона В. Николовска, 7.9.2020
Едно од најчестите прашања кои ги добивам од родителите е, кога е вистинското време за нивното дете да ги научи да ги разликува и именува боите

image
/11


Но, она на што јас се фокусирам е дали детето следи наредби, и има доволен фонд на зборови и дали ги поврзува во реченица. Моментот кога детето ги користи концептите, како големо/мало,  горе/долу се очекува да се јави и препознавањето на боите.

 

Кога почнувате да ги учите боите, потребно е да изберете неколку основни бои.

 

Првиот чекор за учење на боите е нивното препознавање односно барање на нивниот пар.

 

Понудете му на детето стапчиња, колички, разни картички или кругчиња, каде секоја боја ќе има свој пар.
Целта е детето да ја пронајде бојата која вие ја имате кај себе.

Едноставно, фатете црвена боја во раката и замолете го детето да пронајде во останатите играчки црвената боја.

 

Вториот чекор за учење на боите е нивното препознавање.

Поставете предмети во различни бои пред детето и откако сте му ја претставиле бојата која сакате да ја научи детето, дадете му задача да ја пронајде бојата.  Во почетокот нека биде дилемата помеѓу две бои, за со тек на време да му нудите се повеќе бои.

Може да користите коцки, топки, картички и други играчки.

Не очекувајте дека детето веднаш ќе ви ја каже бојата, туку оставете време, во кое ќе ги повторувате активностите, редење, сортирање и именување.


Третиот чекор
 е “Која е оваа боја?”

Во овој стадиум на учење, потребно е детето не само да ги разбере боите, туку да направи проценка и да ја именува бојата.

Користете ги истите алатки и играчки како и во првите два чекори, со тоа што тука, детето треба бојата да ја именува. Може да ги прашате детето да каже боја која вие ќе треба да ја пронајдете, при тоа да му покажете друга боја.

На пр.”Детето вели црвена, а вие му давате сина боја”

 

Кога ќе се совладаат овие чекори, следно е генерализирање на боите, односно, да работите и на бои од вашето опкружување. Така на пример, може да го прашате детето каква боја е неговиот велосипед, кој во моментот не е во неговото видно поле. За ова е потребно разбирање на бојата и детето да има развиено вештината за визуелизација и памтење на предметите.

 

Како и во се, децата со различен интерес и брзина ги совладуваат и учат боите.

 

Ако кај едни деца овој процес на учење бои оди брзо, кај други се одвива многу бавно и неуспешно.

 

Доколку забележите дека детето не успева да ги совлада боите, вратете се на првите чекори и дадете му повеќе време на детето, или пак одложете го учењето на боите за подоцна.

 

Автор: 

 

дипл. Логопед Симона В. Николовска
Логопедски кабинет „ Среќичка “
web mail www.logoped.mk

Follow on Facebook Логопедски кабинет Среќичка

Follow on Instagram Logoped @srekjichkaofficial

View this post on Instagram

Постојат три критични периоди во развојот на говорната функција. Првиот критичен период (1-2 години од животот), кога се формираат предуслови за говор и започнува развојот на говорот, се формираат основите на комуникативното однесување и потребата за комуникација станува нејзина движечка сила. На оваа возраст се забележува најинтензивен развој на говорните зони, особено се смета дека периодот од 14-18 месеци е клучен. Секој, дури и како незначителен неповолен фактор што работи во овој период, може да влијае на развојот на говорот на детето. Вториот критичен период (3 години), кога интензивно се развива кохерентен говор. Појавата на неконзистентност во работата на централниот нервен систем, во невроендокрината и васкуларната регулатива доведува до промена во однесувањето, постои тврдоглавост, негативизам и така натаму. г. Сето ова ја одредува големата ранливост на говорниот систем. Може да се појават пелтечење, мутизам и други нарушувања на говорот. Детето одбива да комуницира вербално и во литературата, тие понекогаш се нарекуваат еволутивни нарушувања, т.е. е. поврзано со возрасната фаза на развој: на пример, „еволутивно пелтечење“. Третиот критичен период (6-7 години) - почеток на развојот на пишаниот говор. Товарот на централниот нервен систем на детето се зголемува. При презентацијата на зголемените барања може да има „нарушувања“ на нервната активност и појава на пелтечење. Динамиката на развој на говор поврзана со возраста во првите години од животот значително варира во зависност од генотипот на организмот и влијанието на околината врз него. За развој на говорниот функционален систем, потребно е нормално созревање и функционирање на централниот нервен систем. . . . . . #govor #razvojgovora #dete #deca #govornevezbe #govorniveshtini #среќичка #среќичкаводич #среќичкасоветува #среќичкаводич #логопедскикабинетсреќичка #логопедскопје #логопед #логопедскивежби #logoped #развој #развојнаговор #пелтечење #mucanje

A post shared by Logoped (@srekjichkaofficial) on Jul 19, 2020 at 12:26am PDT

Ти се допаѓа статијата? Кликни “Like” и додај свој коментар:

Имунитетот на детето и неговите нарушувања
Сигурно би бил загрижен кога детето ќе доживее повеќе од шест акутни инфекции во рок од 6 месеци, односно ќе се разболи ...
7
16 работи кои не треба да ги кажуваме на д...
Некои од фразите - позитивни или повеќе негативни, кои ги користите во воспитувањето на своите деца, можат да имаат долг...
4
Кои родителски совети им штетат на децата?
Секогаш добро размислете што му велите на своите деца и не дозволувајте да правите компромиси со тоа. Држете се до висти...
4
Мир со свекрвата?
Има снаи кои ја сакаат свекрвата речиси колку сопствената мајка (дури и повеќе!). За жал, ова е исклучок. Обично односит...
4




Анкета

Бременост.
пеперутка16

Кој дел од бременоста најмногу ви се допадна или најлесно?